הרפייה כחלק מתהליך ריפוי

28/05/2014

לשינה איכותית קיימת השפעה על התחושה האישית שלנו במהלך היום. כולנו יודעים כי שנת לילה טוב משאירה אותנו רעננים ומלאיי אנרגיה להתמודד עם היום. איזו הרגשה נפלאה זו ! ומה לגבי שעות הערות שלנו? ליכולת שלנו להרגיע את עצמנו יש חשיבות ניכרת.

 

 

חשיבות ההרפייה

 

המתח מגיע מתחושה שהדברים לא מתרחשים באופן שבו היינו רוצים שיתרחשו. מתח זה בא לידי ביטוי ברגשות שונים ומאופיין בעיקר בחוסר נוחות ועל מנת להשתחרר מהמתח הזה עלינו ללמוד להרפות ולהסתפק במה שיש. עלינו להפסיק להיסחף לתחושות שליליות שמוצפות על ידי הדברים שאנו רואים, שומעים וחשים, ובמקום זה עלינו להישאר פתוחים וסקרנים למה שקורה סביבנו. המהות לשינוי היא באופן בו אנו מתייחסים לכמויות העצומות של המידע שרץ במוחנו בכל יום.

על מנת להרגע ולהפחית את ההשפעות השליליות של הלחץ על הגוף והנפש ניתן לתרגל טכניקות הרפיה שיעזרו לכם להתמודד עם לחץ יומיומי, או מתח הנוצר כתוצאה ממחלה, אובדן עבודה, או מותו של אדם אהוב. כאשר אנו רגועים זה משפיע באופן ישיר על ההרגשה שלנו ועל היחס שלנו לסובבים אותנו.

הצעד הראשון הוא פיתוח מודעות גדולות יותר למה שקורה סביבנו, ובעיקר למה שאנחנו מרגישים. זה חשוב כי אם נלמד לשים לב ללחץ ונלמד להתייחס אליו כלא מועיל ולא נחוץ נוכל ליישם את טכניקות ההרפיה באופן מיידי. באופן דומה, אנחנו יכולים לתרגל טכניקות יומיומיות שיעזרו לנו להיות רגועים באופן שוטף .

זכור כי טכניקות הרפיה הן מיומנויות. כמו בכל מיומנות היכולת שלך להירגע משתפרת עם תרגול. היה סבלני עם עצמכם - אל תתנו למאמץ שלך לתרגל טכניקות הרפיה יהפוך לעוד לחץ . אם טכניקת הרפיה אחד לא עובדת בשבילך , נסה אחר.

 

 

טיפים להרגעות במהלך היום

 

לנשום. קח נשימה עמוקה אל הבטן, החזק את האוויר לרגע ונשוף אותו באנחה גדולה. ניתן לחזור על הפעולה 3 או 4 פעמים. נשימה היא הדרך הקלה ביותר לחוות הרפיה מיידית, והנשימה שלך תמיד זמינה לך.

להרגיע את הפנים, הלסתות והקרקפת. יש לאפשר לראש לצנוח ולהשתחרר - אתה תרגיש יותר טוב לאחר שניות ספורות בלבד.

 

משוך את הכתפיים למטה. הצמד את האוזן שלך לכתף הימנית והחזק אותו שם למשך כמה נשימות . חזור על הפעולה בצד השני..

 

תרגל הכרת תודה. חשוב על הדברים הטובים שקיימים בחיים שלך והודה על כך.

 

תחביבים יצירתיים. צילום תמונות, ציור, כתיבה – עשה כל מה שעושה לך טוב. ניהול יומן הוא הדרך הטובה ביותר לפתח השקפה מדויקת על מה שקורה בחייך, ולפתח חשיבה על מה ניתן לעשות אחרת.

 

פעילות גופנית. אנשים שחווים פעילות גופנית הם בעלי רמת חיוביות גבוהה יותר.

 

תצחק! תצפה או תאזין למופעים מצחיקים, בלה יותר זמן עם אנשים שגורמים לך לצחוק.

 

 

טכניקה מבוססת כבידה להרפיה עמוקה

 

שכב עם הגב על הרצפה בעיניים עצומות, כאשר כפות הידיים כלפי מעלה. נסה לנקות את הראש שלך ממחשבות. התמקד בנשימה שלך, קח אוויר בעדינות פנימה והחוצה. תחשוב על כוח הכבידה מושך אותך למטה דרך הרצפה. תרגיש כיצד הגוף מאבד ממשקלו ושוקע מטה. תנשום לכיוון הירכיים, הגב תחתון, הבטן, הכתפיים והזרועות. דמיין את כל המחשבות שלך על מסך דמיוני ומחק אותם על ידי כוח הכבידה . אין דבר חשוב יותר מהרגע הזה. עכשיו אתה נמצא ברגיעה מוחלטת ואתה יכול להישאר שם כל זמן שתרצה. התענג על הרגע. כשתפתח את עיניך תרגיש רגוע ומלא אנרגיה.

 

אנחנו חיים בעולם מהיר שאינו מתעסק בדרך כלל ברגיעה והשקטה של הגוף וזה מה שגורם לנו לתחושות של לחץ ומתח, אבל החדשות הטובות הן שהמצב הטבעי שלנו הוא נינוח ופתוח - זו הסיבה לכך שאפשר להיות רגועים בכל רגע, אם נרצה בכך. אם נתרגל הרפייה לאורך זמן, זה יהפוך להיות קל יותר ויותר להרפות. בהצלחה

Please reload

כל הזכויות שמורות. אחים ואחיות בישראל 2018-2013 ©